Publications
COLUMNED Woochul Jang 148 × 210 mm, 72p Edited by Jinhyeok Oh Texts by Inchan Hwang Designed by Chejostudio Edition of 300 copies with signed c-type print 55,000 KRW

3 The flowers and fruits he had photographed are at the brink of explosion. Until I viewed his photos, I was not aware that a flower could be an exploding being, and that it is always at a state of right-before-explosion. A small bud would swell little by little and then at some point, it explodes without anybody being aware of this magnificent show. Such glare and commotion are the essence and element proper of the flower. However, we are not mindful of the flower’s explosion due to the different time span lived by flowers and humans. Yet Woochul Jang’s photography seems to capture the time of flowers.

6 The site where victory and defeat take place. The space where trained bodies compete with each other. The time when everything is decided and divided by the distribution of power and balance. Woochul Jang’s photography is interested in such moments of radical tension. In essence, it is not quite different from taking photos of flowers. It is about sensing the explosive power embodied in the subject, and fixating the state of tension mixed with a dose of irony.

8 'Columned' could be a word which englobes both balance and tension. Between the rhythm created by alternating animal and plant. Between this strange dissonance and harmony.

3 지금 꽃과 열매는 폭발 직전이다. 그의 사진을 대하기 전까지 나는 꽃이 폭발하는 생물임을, 그리고 항시 폭발 직전임을 알지 못했다. 작은 봉오리였던 것이 부풀어 오르다 누구도 알아차리지 못하는 사이에 폭발한다. 그 이글거림과 소란스러움이 꽃의 정수고 본령일 것이다. 하지만 우리는 알아차리지 못하는데, 꽃의 시간과 인간의 시간이 다르기 때문이다. 장우철의 사진은 꽃의 시간을 포착하는 것만 같다.

6 승과 패가 갈리는 현장. 단련된 몸과 몸이 겨루는 공간. 힘의 배분과 균형으로 모든 것이 결정되고 나뉘는 시간. 장우철의 사진이 관심을 두는 것은 극단적인 긴장이다. 본질적으로 꽃을 찍을 때와 다르지 않다. 피사체가 품고 있는 폭발적인 힘을 감지하고, 아이러니가 섞인 상태로 고정시키기.

8 '컬럼드'란 균형과 긴장을 두루 아우르는 말이다. 동물과 식물이 교차로 등장하며 이루는 저 리듬들. 이 이상한 불협과 화음들.

Request
Close
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,